måndag, november 08, 2010

Tjafs, tråkigheter och så lite roligheter

Veckan som gått har inneburit allt vad rubriken säger.

Tjafset har ett par av Lilla O´s kompisar stått för. Två flickor i skolan som egentligen hör till Lilla O´s bästa vänner men som nu bestämt sig för att visa en inte alltför smickrande sida. Flickorna jävlas och fryser ut allt eftersom på vilket humör de är och Lilla O blir ledsen. Själv blir jag förbannad och skulle mer än gärna ta ett snack med dessa små primadonnor men får inte för Lilla O eftersom hon tror att det bara gör saken värre. Jag har i allafall pratat med lärarna och de har lovat hålla koll men nu är det ju så att dessa flickor inte direkt gör detta inför öppen ridå utan allt sker utom synhåll för lärarna och sedan står de där med tindrande ögon och spelar oskyldiga. Det gör ont i mammahjärtat och jag lider med Lilla O som är en genuint godhjärtad liten människa som aldrig skulle vara taskig mot en kompis.

Tråkigheterna har bestått av att jag inte får stanna kvar på arbetsplatsen där jag arbetstränar. Alla (arbetsförmedlingen, min handledare och mina arbetskamrater och inte minst jag själv) trodde att jag skulle få förlängt efter sista november men så sitter det ju en chef någonstans och bestämmer att så blir inte fallet. Jag är dödligt besviken och faktiskt rätt så arg eftersom detta beslut kom helt utan förvarning. Nu måste jag hitta någon ny plast och jag har ingen som helst idé eftersom jag liksom tyckt att jag redan hittat den perfekta arbetsplatsen. Nu vet jag ju att känslan jag har just nu kommer att gå över (jag är som en sådan där docka som är rund i botten och som reser sig trots att någon knuffar omkull den) men ett tag till kommer det att kännas en aning tungt.

Så till roligheterna! Denna vecka blir ett enda långt födelsedagskalas då bloggerskan själv fyller 40! Någon stor fest blir det inte men vi kalasar lite ändå med smörgåstårta och smarrigt fika. Igår kom några kompisar hit och på torsdag (som är självaste födelsdagen) ramlar släkten in är det tänkt. På fredag åker vi till Stockholm och går på teater och bor på hotell!

Kram!

6 kommentarer:

Cina sa...

Vad tjafset anbelangar tycker jag att du ska höra av dig till de andra tjejernas föräldrar omedelbums! De behöver hjälp att reda i detta och fatta att vuxenvärlden håller ögonen på dem!
Det finns säkert andra som säger att "tjejer är så där" och visst, det är ett himla liv och sjå när tre tjejer ska samsas! Tro mig, den erfarenheten sitter djupt fast jag helst hade varit utan den. Bara tidigare i kväll har jag haft en mamma i luren för att reda i tre-tjejers-relation. Det tar energi men man måste lägga sig i och visa att man ser och förstår vad som händer.
Med jobbet, vad trist! Hoppas, hoppas det ordnar sig snabbt ändå men jag vet precis hur du känner! Håller tummarna för dig!
Och så roligheterna som ju inte var vilka roligheter som helst! Spännande! Och grattis i förskott!!!!! Hoppas din dag och sen teaterresan blir bra!
Varm, varm kram!

Anonym sa...

Godkväll!
Ja, det är inte roligt med ungar som bråkar. Tyvärr är det väl lite så att tjejer alltid haft svårt att vara ojämt antal av någon outgrundlig anledning. Men nog tycker jag att ett snack med föräldrarna vore bra!
Trist att du inte får vara kvar på jobbet när du trivs. Man kan ju undra varför "chefen" högst upp inte anser att du kan vara kvar. Det betyder ju så mycket att trivas med det man gör.
Jag hoppas att det ordnar sig på bästa sätt, båda "sakerna".
Sen får vi väl hoppas att resten av veckan blir en kul vecka med födelsedag och vänner.
Kram Lena

mamma zoffe sa...

Åh vännen så det är din tur att fylla 40 nu :-) Välkommen in i klubben!!
Önskar dig allt gott i livet och ett stort grattis!!

Självklart hoppas jag att allt annat omkring dig/er blir till det bästa!

KRAMISAR

Anonym sa...

STORT GRATTIS PÅ 40-ÅRSDAGEN IDAG!
Hurra, och välkommen i "gänget"!!!

Hoppas att du får en toppendag med alla nära och kära!
Grattiskramar//Lena

Olivia sa...

jag gilar din bllog


låvar du att skriva att jag hr en blog

kram olivia
"
-

Mib sa...

Grattis först och främst! Hoppas det blir riktigt trevligt på kalas och resa!
Tråkigt med de där tjejerna. Suck! Sånt suger verkligen musten ur en. Hoppas det löser sig på nåt sätt.
Kram!