fredag, januari 22, 2010

Fredag!

Så var det då äntligen fredag. Efter en vecka med en hel del händelser, både bra och dåliga, är det väldigt skönt att få känna sig avslappnad.

Fönstret är lagat. Glasmästaren kom hem i tisdags, plockade med sig hela altandörren och efter några timmar kom han tillbaka med nya rutor imonterade. Som ett litet extra tack överraskades glasmästaren av ett takras. Vi stod och pratade och plötsligt rasade massor av snö från taket och hamnade i huvudet på den stackars killen. Jag nära på skrattade ihjäl mig. Han var inte lika road men höll med om att det nog såg rätt så roligt ut.:)

Har även varit på utvecklingssamtal med Lilla O´s lärare. Fick veta att min dotter är superbegåvad och att hon i princip redan nått målen för årskurs 2 trots att hon bara går i 1:an. Nu har fröken bestämt att Lilla O ska få lite mer utmaningar att jobba med så att hon inte tröttnar pga att det är för enkla uppgifter.

Själv har jag påbörjat terapin hos min psykolog. Ni kanske kommer ihåg när jag berättade om första gången jag träffade honom, då tyckte jag att han såg ut som en
16-åring och jag retade mig enormt på att han efter allt jag sa svarade "Gott". Nåja, han ser fortfarande ut som en 16-åring men jag måste erkänna att han bättrat sig sedan sist. Har bestämt mig för att inte byta ut honom ännu.

Vi har även hunnit med ett besök på badhuset. Inte helt utan problem, Bus är inte så lätt att få med på någonting överhuvudtaget trots att han verkligen älskar att bada. Nu var vi ordentligt osams innan vi kom iväg men när vi väl var där så ville han som vanligt aldrig sluta bada.

I helgen blir det friidrott hela lördagen för Pappa L och Lilla O. På söndag lämnar vi barnen hos mormor och tar med oss farmor till Ikea eftersom hon behöver köpa lite nya möbler inför hennes flytt.

Här hemma ska nya gardiner upp idag. Fick hem nya fina äppelgröna ryamattan igår och nu ska det bli vårfint även i fönstren hade jag tänkt.

Hoppas ni får en härlig helg!

Kram!

3 kommentarer:

mamma zoffe sa...

Tittar bara in och säger hej :-)
Kramis mamma zoffe

m i a sa...

låter mysigt med nya gardiner och matta, foto gärna så man får sen ljuvliga gröna mattan =)

Känner igen detta "tjafs" innan man ska iväg för att sen vända och aldrig vilja lämna tex. badet =)

Ha en bra vecka...kram

Cina sa...

Vad skönt att det gick så fort att få altandörren lagad!
Skönt att du ger psykologen en chans! Det tar lite tid att "psykologa" in sig med varandra. Jag har haft "min" i två år nu. Han är på väg att gå i pension men jag vill inte .... vill verkligen inte byta!
Åh, alla dessa aktiviteter vi brottats med, "vill inte dit" och sen "vill inte hem". Det är verkligen tydigt hur jobbigt miljö- och aktivitetsbyte faktiskt är för våra pojkar. Det är bäst där de är för stunden!
Äppelgrön ryamatta låter jättefint! Kan du inte lägga ut en bild????
Ha det gott!
Vi har snöstorm idag....
Varm kram!