torsdag, februari 11, 2010

Att bada eller inte bada....

Först och främst vill jag tacka för alla fina kommentarer till mitt förra inlägg. Gallan håller sig ännu inte riktigt på sin kant, det molar och värker men det är inte akut på samma sätt som i söndags.

På grund av att jag inte är riktigt återställd ville jag skippa familjen badhusbesök igår. Vi brukar ju åka dit på onsdagskvällar men det kändes inte lockande igår. Någonstans hade Bus missuppfattat detta så han kom glatt nerskuttandes till middagen och kvittrade om att det skulle bli så roligt att åka till badhuset.

Försökte ännu en gång få honom att förstå att vi inte tänkte åka dit eftersom jag inte var så pigg men det gick ju inte. "Det är onsdag och vi badar alltid på onsdagar!!! Jo, men denna onsdag går det inte. Men lyssna, det är ju onsdag och vi badar alltid på onsdagar!!!".

Så gick diskussionen och som vanligt vann Bus och vi skyndade oss att äta upp maten för att komma iväg till badhuset. Bus fick efter en stunds letande fram sina badbyxor och skuttade runt för att göra allt annat än att packa ner dem i badväskan. Så småningom hade han ändå fått ner dem i väskan och började då leta efter nästa, för honom, mest viktiga sak att ha med sig till badhuset. Sitt cyklop. Det har blivit superviktigt för honom att ha cyklopet med sig varje gång han ska bada. Han är ju som en fisk i vattnet och innan han fick cyklopet i somras gick det hur bra som helst att bada utan det men nu kan han inte ens tänka sig att doppa tårna i vattnet utan cyklopet.

Eftersom det inte fanns ett spår av något cyklop här hemma gissade jag på att han glömt det på badhuset när han var där förra veckan med klassen. Och utan cyklop kan han som sagt inte bada. Inte ens om det är onsdag. Han suckade djupt och konstaterade att han skulle få ha en tråkig kväll hemma istället. Spelade ingen roll att vi sa att vi kunde försöka bada ändå. Han vägrade.

Alltså måste vi köpa ett nytt cyklop åt honom för snart är det väl onsdag igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

en härlig dag...läser jag och sitter och småler för mig själv igenkännande :)

välkommen att kika in på en ny sajt

Unika föräldrar
http://unikafrldrar.wordpress.com/

sprid den gärna vidare och skriv en kommentar eller flera!

Cina sa...

Oj! Hoppas att hemmakvällen inte blev så tråkig som Bus befarade. Kanske kom ni på något annat kul att göra hemma?
Tack för uppmuntrande ord hos mig! Ljusterapi kan jag inte prova, tyvärr, då jag dras med ganska kraftig migrän och ljusterapi kan framkalla anfall. Det får bli lyft med liten tekopp..... ;) Och ja, snart, snart får jag krama älsklingen och det är bästa träningen av alla!
Varm kram!

n i e n n a sa...

Som Mia sitter jag också och småler igenkännande :) Hoppas att det blev en hyfsad hemmakväll trots allt! /Kram