fredag, mars 05, 2010

Nu är jag tillbaka!

Det blev ett par veckors vila från bloggen. Det behövdes eftersom allt som hänt det senaste halvåret kom ikapp och slog undan benen på mig. De senaste veckorna har jag känt mig trött och deppig. Kan tyvärr inte påstå att jag är mindre trött eller för den delen mindre deppig men jag gör ändå ett försök att skriva igen.

Det har varit många möten med Hab och Bup. Bus är inte speciellt förtjust i allt som är på gång, bland annat ska vi med hjälp av bildscheman planera hela kommande veckan varje söndag. På mötet med Hab sa han att han skulle ställa upp på detta men sedan när vi satt i bilen på väg hem sa han att han skiter fullständigt i någon sådan planering.*suck*

I skolan har de jobbat mycket med geografi och idag är det prov på Europas länder och huvudstäder. Geografi är jättesvårt för Bus. Han har väldigt dålig koll och totalt ointresse. I morse pekade jag på en ö på kartan och frågade vilket land det var. Han svarade: "Eftersom det är en ö så måste det vara Polen". Jag förklarade att Polen inte är en ö men då protesterade han vilt och sa att hans klasskompis S har varit i Polen och dit åkte hon båt, alltså måste det vara en ö. I själva verket var Irland landet jag frågade efter. Bus ryckte på axlarna och tyckte att det inte spelar någon roll om man kan sånt eller ej. När vi frågade vilken världsdel man kommer till om man fortsätter söderut från Europa svarade han Nordamerika.

Nästa vecka är det sportlov och vi får äntligen ett uppehåll från skolarbete. I morgon kväll har Bus och Lilla O varsin kompis här som ska få sova över. Det är första gången det händer. Ska bli mycket intressant att se hur det fungerar.

Resten av sportlovet är ännu inte planerat förutom måndag då vi åker till Bollnäs för att hämta våra pass. Lilla O har önskat skridskoåkning och det ska vi försöka ordna.

Solen skiner och det finns hopp om våren!

Kram!

7 kommentarer:

mamma zoffe sa...

Tittar in med en STOR kram <3 och ett lika stort KRYA PÅ DIG <3 Önskar verkligen ditt bästa..och tack för ditt inlägg på min blogg som styrker mina känslor just nu..
Läser min bok om possitivt tänkande och försöker verkligen..

Du får väl se fram emot vår bloggträff mitt i allt det jobbiga :-)Återkommer om datum till er alla underbara mammor!!

Hoppas övernattninge gick bra och att ni får lovet att fungera bra..här har det mera varit spel lov än sport lov..man får mota ut Sam och själv vara med..idag fixade han 20 min i solen innan han lessnade och skulle in igen..

Allt gott till dig..

Mia sa...

Jättefin blogg du har, hit kommer jag återvända:) Hur märker du av skillnader i adhd och aspbergers hos din son? Förstår du frågan? Jag funderar fram och tillbaka.... Kram Mia

Bellan sa...

Hej!
Kul att du är tillbaka igen,hoppas du kommer på fötter snart och kan må lite bättre.
Vi får tro att Bus vänjer sig så småningom med bilderna. Om det sitter bildschema framme så kanske han tar till sig det på sikt och t o m kanske blir beroende av det sen när han ser hur bra det är.
Ha det gott!
StyrkeKRAM till dig!

Alicia sa...

Välkomen tillbaka! Om än lite och kanske inte i samma takt som innan. Men jag är här lite då och då och tittar till dig, ger dig styrka, kraft å mod. Ska försöka knåpa ihop ett snigelbrev också, tänker på dig och hela din familj.Varma kramar från Stockholm, här lyser solen idag.

Mia sa...

Lite skojigt det du skrev om att sonen din sprang runt soffan när han tittade på tv,vi fick ta bort massa möbler på övervåningen nyligen, tex soffbord, eftersom han välte det, satt på det sparkade på det när han kollade på tv. Han är inte arg eller så, men det är full fart.

Cina sa...

Hej vännen!
Ja, visst är det så att benen ibland inte bär och man behöver vila sig lite. Samla energi liksom. Har gjort detsamma!
Du ska se att Bus visst kommer att gå med på bildscheman, han behöver nog bara vänja sig vid tanken.
Geografi ÄR svårt. Här har StoreBror kämpat och kämpat men inte fått till det. Det är för abstrakt. Det är så många andra pusselbitar som måste på plats först. Lite lossnade det när vi hittade en gammal jordglob på loppis och släpade hem. Då kan han ju "se hela världen" på en gång och se sammanhanget. Han är också väldigt djurintresserade så genom att placera ut specifika djur där de hör hemma har han lärt sig världsdelar något sånär. De behöver något intressant att "haka upp sig på". Tror jag.
Hoppas provet gick bra!
Vi hade sportlov v 8 så det känns nästan länge sedan. Skridskoåkning stod på vår agenda också. Det gillar vi allihop!
Ha det gott och ta hand om dig!
Varm, varm kram!

Mia sa...

skönt att du är tillbaka i cyberspace, jag har ej hunnit maila eller skriva så mycket, tycker timmar på dygnet inte räcker till riktigt =) *hm* konstigt! Nu sitter jag här och försöker hinka i mig kontrasten ska iväg strax på röntgen *bläää*

hoppas ni får en fortsatt bra vecka
Kram Mia