tisdag, mars 23, 2010

Åh, denna väntan gör mig galen!

Tack snälla vänner för er omtanke och allt fina stöd!

Jag väntar fortfarande på besked om vad som finns i min lever. Gjorde ett ultraljud med kontrast idag och trodde röntgenläkaren kunde säga något men icke. Han hade en underläkare med sig och satt bara hummande och pekade på ultraljudsbilden på skärmen. När jag frågade om han kunde upplysa mig om vad han såg så sa han att han måste jämföra denna undersökning med den som gjordes för någon vecka sedan. Jag får helt enkelt vänta på att remissvaret kommit till kirurgen.

För övrigt har väl inte speciellt mycket hänt sedan sist. Förutom att hunden varit på rymmen, Lilla O har tävlat i friidrott, Bus har haft tandvärk och katten på något sätt tagit sig upp på garagetaket. Ungefär som vanligt alltså.

Hunden kom tillrätta men får ej längre leka med grannens pudeltjej för hon tycks kunna lura med honom på dåligheter. Vår hund som annars är världens lydigaste glömde helt bort vem som bestämmer (JAG) bara för att en snygg vit storpudel råkar komma förbi.

Lilla O slog personbästa i både 60 m och länghopp men det räckte tyvärr inte till någon medalj. Vi är ju så stolta över henne ändå men för hennes egen skull önskar vi ju såklart att hon snart få en medalj också.

Bus tandvärk startade på fredagkväll och den är en lös tand som ännu inte är tillräckligt lös för att kunna dras ut men den hamnar snett ibland och då gör det ju så jädrans ont. Bus har alltid haft jobbigt med tandlossning, han tycker det är obehagligt med lösa tänder och så är han ju rädd för blod också. Vi får se hur det blir med denna tand, kanske måste vi låta tandläkaren dra ut den.

Vår katt Zlatan är en mycket speciell personlighet. Han är kändis här på gatan, mer populär hos vissa grannar och mindre hos andra. De som gillar honom tycker att han är så rolig när han "pratar" med alla som vill lyssna. De som är mindre förtjusta i honom blir lite upprörda när han ibland lurpassar på småfåglarna här i området. Jag ogillar också att han tar fåglar ibland (speciellt när han kommit in med dem och lagt dem framför mina fötter... jo det har hänt) men han grym på att fånga möss och sorkar så det är nog bara att acceptera att det slinker med någon liten pippi ibland också. Igår hade han som sagt lyckats ta sig upp på garagetaket och där hade han ju kunnat bli kvar hela natten om inte L råkat se honom igår kväll.

Till sist måste jag bara ännu en gång konstatera att skolan inte verkar fatta mycket av hur Bus fungerar. Igår fick jag hem ett veckobrev där man kunde läsa att hans lärare ska resa bort nästa vecka och istället ska klassen ha en vikarie. Jag kände inte igen namnet på vikarien så jag frågade Bus om det var någon som han visste vem det var. Det gjorde han inte. Idag träffade jag läraren och frågade om vikarien var någon som jobbat där tidigare. Det var det inte. Jag undrade då om läraren tänkt på att informera vikarien om Bus Npf. Nej, det hade han inte tänkt på alls. Men vafaan!
Hur många gånger ska jag behöva tala om för skolan att FÖRÄNDRINGAR är skitsvåra att hantera för Bus!!! Det kan bli helt fel för honom att ha en vikarie som inte alls känner till hans problematik.

Nu blängde jag med mina svartaste ögon på läraren och sa att vikarien SKA informeras och jag blev lovad att det skulle ske. Men visst har jag väl rätt när jag tycker att det skulle skolan kunna tänka på utan att jag måste påpeka det?

Jo, en grej till måste jag berätta. Jag var till arbetsförmedlingen igår och blev jätteförvånad när jag träffade min nya handläggare. Det är nämligen samma handläggare som jag haft på f-kassan. Hon hade bytt jobb! Jag blev jätteglad för det är en mycket trevlig och kompetent person som ju dessutom känner till mina krämpor och besvär. Synd om f-kassan bara som tappar en av få bra handläggare.

Tack o hej!

Kram!

10 kommentarer:

Mia sa...

Oj hoppas det går bra, både med din lever och med vikarie i skolan. Kram Mia

n i e n n a sa...

Hoppas du får ett snabbt och positivt besked från undersökningen!!!

Sånt ska skolan fixa kan man ju tycka men är den som vår skola så.. Hoppas det går bra med vikarien!

Alicia sa...

Hej gumman! Håller familjens alla tummar och tår för att provsvaren ska vara okej. Tänker på er! Kram!

Cina sa...

Det är jobbigt att vänta på besked, hoppas det går snabbt!
Och tja, skolvärlden känns igen! Det man säger går in genom ena örat, de lovar och säger att de förstår, sen går man hem och det rinner ut genom andra örat på dem. NOLL insikt kallas det där för! Och det är alarmerande!
Ge inte upp bara! Rätt som det är ramlar polletter ner och saker och ting hamnar på plats.
Varm kram!

Anonym sa...

Hejsan!
Vad härligt att läsa lite om hur det går för er och jag hoppas du får bra besked och snarast om levern.

*hehe* vilken rolig hund och katt ni har!!! Livet är aldrig tråkigt med husdjur...

Ja, du skolans skyldighet att få det att fungera för BUS, han kommer aldrig kunna anpassa sig efter skolplan och skolmiljön utan skolan måste anpassa sig efter honom - helt enkelt och du har så rätt så, lärarens uppgift att informera vikarier om Bus svårigheter osv. men tyvärr verkar det som att skolan i vårat avlånga land gör lite som dom vill utan att behöva stå för konsekvenserna utan det är våran barn som får lida!

Stå på dig...Kram

Bellan sa...

Hej!
Vad skönt att du skrev ett inlägg igen, har saknat det och varit orolig över hur du mår. Håller tummarna hårt för ett positivt svar om levern!

Vilka härliga djur ni har! Var och en har sin egen charm...

Hoppas det löser sig för Bus i skolan med vikarien. Det är ju inte det lättaste för våra barn att ha nån främmande i klassrummet. Kan ställa till det en hel del.

Tack för din kommentar hos mig, blev glad när jag såg den.

Många varma KRAMAR från mig!

Anonym sa...

hejsan!
du sök en KP eller ledsagare till Bus, du kan rent av söka en personlig assistent via FK minst 20tim/vecka eller via LSS?

En "kompis" ett stöd för Bus att bli lite självständig och hitta på saker, fara och bowla kanske =)

Unknown sa...

Tittar bara in och säger hej och med en önskan om att allt är bra med dig, hälsan och livet...

K R A M I S M A M M A Z O F F E

Alicia sa...

Hej vännen! Hur går det med allt, har du fått något svar ännu? Håller alla tummar och tår för dig, KRAMAR om med värme!

Anonym sa...

Hoho, hur är det, vars är du?
*saknar dig* hoppas allt är väl!