torsdag, maj 27, 2010

Hon har rest...



För ett par år sedan fick jag ett litet blomskott av min fina vän C. Hon har haft de mest underbara pioner i sin trädgård under hela vår 20-åriga vänskap och varje år då de blommat har jag beundrat dem. Själv har jag allt annat än gröna fingrar så i min egen trädgård har det inte funnits mycket att beundra.

Jag var ytterst tveksam till att jag någonsin skulle få pionen att blomma speciellt då hunden vid flera tillfällen lyckades gräva upp det lilla skottet. Så blev den en ny sommar och makalöst nog kom det en blomsterknopp som sedan blev den vackraste blomma. Denna sommar har mitt lilla pionskott växt till sig ordentligt och där är nu 13 knoppar som väntar på att blomma ut sin prakt.

C hann aldrig se hur fantastisk pionen blivit denna sommar. Hon har somnat in och slipper smärta och sjukdom och jag kan inte fatta att jag aldrig mer får höra hennes röst och kloka ord. Jag kan bara inte fatta det...

Hon var fru, mamma, dotter, syster och dessutom var hon min bästa vän. Jag gråter för hennes familj, tänker på vilken oerhört jobbig tid de är mitt i nu. Jag gråter för att det är så fel att en kvinna som var mitt i livet ska vara tvungen att lämna det.

Ofattbart...

Finaste C, du fattas mig...

5 kommentarer:

Nina sa...

Kramar om!
Nina

mia-marie sa...

kram och sänder positiv energi...plus en award att hämta hos mig =)

Bellan sa...

Vad livet känns orättvist ibland. Tänker på dig i en svår stund!
Skickar många varma KRAMAR till dig!

Åsa sa...

Fina, fina C som kämpat så länge och som trotsat sin sjukdom med sådan livsvilja. Mina tankar går till barnen och L och jag hoppas de minns och kan bära med sig hennes underbara smittsamma skratt genom livet.

Freud skrev att ”fastän vi vet att den akuta sorgen kommer att ge med sig efter en sådan förlust, så vet vi också att vi kommer att förbli otröstliga och att vi aldrig kommer att hitta en ersättning. Det spelar ingen roll vad som kommer att fylla ut tomrummet. Även om det blir fullständigt utfyllt, kommer det ändå alltid att förbli annorlunda. Och i själva verket är det så det bör vara. Det är det enda sättet att fortsätta den kärlek som vi inte vill överge.”

Kramar till dig vars värld måste kännas tom just nu.

// Åsa

Cina sa...

Håller om! Varm kram!