måndag, maj 17, 2010

Jorå, jag finns kvar!

Har varit borta från bloggen alldeles för länge. Man har ju liksom så mycket annat som tar upp det mesta av tiden. Jag har ju t o m ett jobb att tänka på nu! Visserligen är det bara ett jobb till låns, arbetstränar ju, men man kan ju låtsas att det är mitt alldeles egna riktiga jobb. Så bra trivs jag nämligen! Har börjat jätteförsiktigt med endast 6 tim/v men det ska utökas nu till 9 tim/v och sedan kanske det går med en rasande fart till hela 20 tim/v. Det är nog maxgränsen för vad jag klarar. Men jag sörjer inte för det, halvtid är nog alldeles utmärkt för en sådan som jag.

I fredags kändes det en smula underligt att lämna barn och man (som hade ledigt från skola och jobb)hemma och själv åka till jobbet ett par timmar. Det brukar ju vara jag som blir lämnad kvar hemma när de andra åker iväg. Ett jäkla åskväder var det också. Så pass att blixten slog ner och min arbetsplats blev utan fungerande telefoner!

För övrigt har det varit utvecklingssamtal för Bus. Hans klass har ju haft mängder med nationella prov denna termin. Bus resultat var blandat. Vissa prov hade han alla rätt på och några hade det gått lite sämre på. Engelskan klarar han alltid utmärkt. Han är en stjärna i engelska.

Matten har det däremot börjat gå lite trögare med. Ett av de nationella proven hade han inte ens fått godkänt på, en poäng fattades för det. Läraren visade mig provet och vid första felet satt jag länge och funderade eftersom jag tyckte att Bus svarat så rätt som man bara kunde och ändå hade han fått en bock av läraren. Jag påpekade att jag då inte kunde komma fram till något annat och då började läraren kolla närmare på talet och det visade sig att Bus hade rätt. Blev nog en smula pinsamt för läraren som även fick ändra hela provresultatet från icke godkänd till godkänd eftersom det bara var en liten poäng som saknats.

Han skyllde på att han hade haft så många prov att rätta. Jag har lite svårt att ta en sådan bortförklaring när det handlar om att bli godkänd eller icke godkänd. Då tycker jag faktiskt att läraren ska vara extra uppmärksam.

Lilla O har sitt utvecklingssamtal nästa vecka. Hon gillar skolan mer och mer nu, speciellt sedan hon blev färdig med de där rackarns bokstäverna. Inte kul och stimulerande att traggla sig igenom hela alfabetet när man redan kan det. Nu får hon roligare och mer utmanande uppgifter och det märks på henne att hon trivs bättre med det.

Idag har jag och Lilla O varit till frissan. Det är flera frisörer som jobbar i samma salong så då brukar vi boka in oss hos varsinn samtidigt. Lilla O´s fd friidrottstränare jobbar som frisör så hon hade såklart bestämt sig för att bli klippt av henne. Hon tyckte det var spännande att träffa henne i en helt annan miljö än på träningen. Lilla O ska spara ut sitt hår så hon ville bara toppas men jag var så less på mitt långa hår så jag klippte av ett par decimeter och har nu en fin bob-frisyr istället. :-)

Nu ska jag gå ut och roa Lilla O lite. Har lovat att hitta på något skoj med henne då hon inte kunde vara med på träningen eftersom hon är förkyld.

Ska försöka hinna med att kika in till er andra också! Har varit urusel på att lämna kommentarer på de bloggar jag brukar besöka men jag ska skärpa mig!

Kram!

6 kommentarer:

Nina sa...

Det var ju tur att du såg felet i provet så det ändrades till godkänt! Vad duktig han är :) Bra å kunna engelska!

Lycka till med jobbet!
Kram Nina!

Bellan sa...

HEJ! Vad härligt att du är tillbaka igen, har kollat in lite då och då och väntat...
Hoppas det funkar lika bra framöver med ditt jobb som du ser ut att trivas med.
Det var vågat att klippa av håret så mycket, men kul ibland att testa nåt nytt.

Ha det gott! KRAMISAR!

n i e n n a sa...

Vilken tur du fick se provet och upptäckte felet (som var rätt)!
Låter härligt med ditt jobb och hoppas det kommer gå bra framöver med upptrappningen! /Kramar

Cina sa...

Vad bra att du såg vad som felades på provet! Fel kan ju alla göra men när det hänger på godkänt eller icke, så känns det ju speciellt förstås!
Kul att du trivs på "lånejobbet"! Det gör jag med! Fast 9 tim/v var för mycket att börja med, jag får lov att backa till 6 tim/v. Konstig känsla, 9 timmar på jobbet gjorde jag "lätt" på en dag när det begav sig. Å andra sidan är det just därför jag sitter där jag sitter....
Det är skönt att fixa håret!
Ha det gott!
Varm kram!

Mia sa...

Men gud vilken tur att du var uppmärksam! Vad roligt att det går bra ändå för honom. Kram Mia

Mia-Marie sa...

Ingen fara, är in då och då och kikar hos dig och har full förståelse för att bloggen blir utan upplägg då man har en massa annat att stå i =)

Hoppas bara ni får en bra och skön avslutning på skolan och ett underbart sommarlov!

Skönt med ny frissa och bra att du iallafall var uppmärksam och såg att läraren hade gjort fel och jag hoppas att Bus fick en ursäkt...

Kram på er...