måndag, augusti 09, 2010

Jo men lite har vi ju ändå gjort...

Efter mitt förra inlägg kändes det nästan som om vi inte gjort något alls denna sommar. Men det är ju fel. Vid några tillfällen har vi ju faktiskt lyckats locka Bus att lämna sitt rum och följa med oss på små äventyr.

Vi varit till Stockholm och besökt både Tom Tits Experiment och Gröna Lund. Precis som alltid lyckades vi pricka in sommarens absolut varmaste dagar och fick närapå värmeslag innan det var dags att åka hem till vår lilla kuststad i södra norrland. Tom Tits har vi aldrig besökt tidigare och det gillades av både barnen och mamman och pappan. Inför besöket på Grönan hade jag i ett svagt ögonblick lovat att jag skulle åka Kvasten och det blev en nära-döden-upplevelse jag sent ska glömma. Det är bara att konstatera: höga höjder och karuseller är ingen bra kombo för mig. Åkte även bläckfisken med Lilla O och det var betydligt roligare men då skrattade jag så Lilla O tyckte jag var pinsam...

Senare när Pappa L börjat jobba igen åkte jag och barnen med mormor och morfar på en dagsutflykt till Orsa och Björnparken. Höjdpunkten där var isbjörnarna som bjöd på improviserad show. Bus har längtat enormt mycket efter att få se isbjörnar så det var en riktigt lyckodag för honom.

För mig har det blivit några loppisrundor och en hel del fynd har gjorts. Har t ex köpt ett skruttigt dockskåp som jag och Lilla O håller på att rusta upp så nu försöker mina ögon ställa om sig och se hur minsta lilla pryl kan användas och bli någonting helt nytt i miniatyrvärlden.

Bus mest älskade ägodel Xboxen passade på att gå sönder och då var sammanbrottet nära men det löstes med att ny Xbox inhandlades akut och efter lite trix hade även det som fanns sparat på den gamla överförts till den nya och allt var frid och fröjd på spelfronten igen.

Ikea har också förärats ett besök av oss men det blev sådan kaos så nästa gång är det barnförbjudet där har jag bestämt. Bus och Lilla O röjde runt och tävlade om vem som snabbast kunde kasta sig i sofforna och då är det inte kul att vara mamman och pappan. Mycket av det som var planerat att köpa glömdes bort i kaoset men vi har väl oss sjävla att skylla när vi tar med oss barnen till ett sådant ställe. :(

Idag skulle jag ha jobbat men kroppen sa ifrån för första gången på hela sommaren. Värken gör sig påmind i varje led och muskel så det fick bli en vilodag. Det har regnat större delen av dagen men det ser ut att klarna upp lite till kvällen och då ska jag försöka mig på en promenad med en kompis medans våra flickor tränar friidrott.

Kram!

5 kommentarer:

n i e n n a sa...

Det låter rätt likt vår sons sommar.. och sonen mår helt otroligt bra! I och med flytten så har han/vi fått bo i husvagnen större delen av sommaren och det är som balsam för hans själ.
Fixade et Xbox till honom som han använde upp massor med pengar på till Live-spel sen gick eländet sönder - ja du förstår väl ;) Igår inhandlade maken nytt Xbox och det gamla ska skickas in på garantijobb så nu är allt frid och fröjd :)

Håller tummarna för en bra skolstart, när börjar ni? Här börjar skolan nu på måndag *längtar* :)
/Kramar

Bellan sa...

Hej!
Vad kul att du är tillbaka på bloggen. Har kikat in här då och då för att se om det skrivits nåt nytt.
Det ser ut som vi alla överlevt sommaren hyfsat bra. Dataspel av alla slag är en räddning för våra barn, tycker jag.
Nu hoppas vi på en bra skolstart och att rutinerna kommer igång så det blir ordning igen.
Ha det gott! Många kramar från Bellan!

Mia sa...

Då har ni ju hunnit med mycket ju! Viggo älskar också Tom Titts. Kramis

Mib sa...

Hej
Jag kallar mig Mib och tänkte kolla in din blogg. Jag har också annorlunda barn. Hittade hit via Mamma Zoffe!
Ha det bra!

Cina sa...

Vad roligt att du är tillbaka! Har tänkt mycket på dig! Vad roligt att det går så bra för dig med arbetsträningen! Att det blir en vilo-dag då och då är inte hela världen! Du kommer igen, det är jag säker på!
Ja, det här med mamma-hjärtat! Som kniper! Känner igen mig så mycket i det. Man glömmer ibland att se med "deras ögon", man utgår från sitt eget tyckande, tänkande och görande. Ibland glömmer man att de verkligen behöver göra i sin takt och på sitt vis. Man är ju så mån om att göra "rätt", att det ska bli så bra för dem det bara går. De är rätt kloka ändå och väljer det som känns bra för dem. Sen, att de behöver lite påputtning för att inte stelna till, BARA göra på deras vis, det är en annan femma.
Varm kram till dig!