torsdag, augusti 19, 2010

Vad hette det sa du?

Vi svänger in på Tempos parkering och när jag och pappa L får se att bilen framför oss har bokstäverna URK på sin regskylt börjar vi fnissa och skämta om detta.

Lilla O hänger inte riktigt med i det roliga och frågar nyfiket varför vi skrattar. Vi förklarar och hon undrar då vad URK egentligen betyder och jag säger att det är typ något som man kanske kan säga om man tycker något är riktigt äckligt. Något skeptiskt köper hon min förklaring.

L går in på affären och efter en liten stund har Lilla O kopplat loss bältet, rest sig upp och kikat ut genom vindrutan.

Strax hör jag henne säga: " Jahaaa! Menade du urk?!!!!

Jag: "Öh, jaa... Vad tyckte du jag sa då?"

Lilla O: "Jag tyckte du sa TURK!"

Förstår att hon var skeptiskt till min tidigare förklaring om att detta var något man kan säga när något är äckligt. ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
japp, en del råttor gillar att bada, man kan prova med lite vatten bara och typ ljummet (inte för varmt) så råttan bara precis kan stå och inte måste simma, sen kan man öka mängden vatten eftersom...man kan säkert idag köpa tvål eller schampoo enkomt för råttor =) men jag hade galltvål till min, han gillade att simma men då började ja tidigt med att bada honom och den andra rättan, honan, hon gillade också att bada!!! Så test ni, i lugn och ro, väl förberett med handduk och annat framme, lite vatten i en balja eller i diskhon =)

Lycka till!

Vi har det bra, jag har ingen lust bara att blogga =( men det kommer väl sen, hoppas jag! Här börjar skolan på måndag *spännande* ny skola - högstadiet!

Mib sa...

Hahaha, vad härligt!
Inte konstigt att hon blev lite skeptisk till din förklaring...

Cina sa...

Så kan det gå! ;)

Hoppas allt är bra med dig och att arbetsträningen går bra!
Varm kram!

Cina sa...

Hej där!
Saknar dig!
Hoppas allt är bra med dig och de dina. Tänker mycket på dig!
Kram!

Elin Damberg sa...

Hahahaha, det var roligt. Ungar..!

:-D

Cina sa...

Nu är jag här igen! ;) Full fart? Hoppas allt är bra!
Kram!