fredag, december 17, 2010

Rapport från sjukstugan!


Halsont, hosta, snuva och kräksjuka. Det är en ganska bra sammanfattning av de senaste veckorna. Bacillerna har tydligen bestämt sig för en enad attack mot vår familj. Värst utsatt har Lilla O varit. Först blev hon hemma en hel vecka från skolan med en hals som gjorde jätteont. Två svalgprover togs under veckan eftersom halsfluss misstänktes men det var "bara" ett riktigt elakt virus. En enda dag hann hon gå i skolan och sedan var det dags för kräksjukan. Idag är Bus också hemma från skolan eftersom han kände sig lite illamående på morgonen.

Själv har jag hostat i en hel evighet och knappt varit utanför dörren sedan jag slutade arbetsträna. Det är inte många dagar kvar till jul och vi får väl se om vi lyckas bli friska innan dess.

Idag fick jag en trevlig överraskning med posten! Ett brev och en julklapp från en bloggvän. Tack snälla söta du, vad du gjorde mig glad! Behövdes verkligen piggas upp och paketet från dig gjorde susen! Jag är djupt tacksam! :-)


Blev ett snabbt besök till kyrkogården igår. Det var ett år sedan barnens farfar lämnade oss och vi ville tända ett ljus i Asklunden där han ligger begravd. Hela dagen hade det snöat och blåst kraftigt och på kyrkogården var det i stort sett oskottat. När vi besökt farfar kämpade vi vidare i snön för att komma till C´s grav. För nya läsare kan jag berätta att min bästa kompis C dog alldeles för ung i slutet av maj. Hon ligger inte i en lund utan har en egen gravplats med en egen sten och det tycker jag är så bra för det blir mer personligt på något sätt. C har en sådan fin gravplats i en lite undanskymd del av kyrkogården. Vi tände ljus även för henne och minns vilken fantastisk människa hon var och hur mycket vi saknar henne.

Idag har snöstormen fortsatt och nu kan vi i alla fall vara riktigt säkra på ett det blir en vit jul. Med det vill jag säga God Jul och ett Gott Nytt ÅR till alla mina bloggvänner!

Kram!

Ann-Sofie

5 kommentarer:

Nina sa...

Åå, fy så jobigt när sjukorna går runt :( Skickar över en drös med krya-på-kramar och hoppas ni snart mår bra igen!

Julkramen!
Nina

Anonym sa...

Oj då! Ni fick verkligen allt och lite till på en gång.
Kram och krya på er
Ha en fin helg//Lena

Bellan sa...

Usch då, det låter jobbigt med alla sjukor hos er, allt på en gång. Hoppas ni tillfrisknar snart så ni får njuta av ledighet tillsammans.

Krya-på-er-kramen kommer här!
//Bellan

mamma zoffe sa...

Skoj med överaskningar..är det jul så är det eller hur??
Sköj dessutom att det kom så väl i tiden..
Tungt att mista en vän såsom du fick göra, men är övertygad att hon är med dig på ett sätt som vi inte förmår oss att förstå hur..

STOR KRAM

Cina sa...

Och en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar jag dig! Hoppas så att ni blir friska snart. Krya på dig/er-kram!!!!