fredag, februari 20, 2009

Lilla O ryter till

Prins Bus och Lilla O tjafsar med varandra. Det är oftast Bus som vinner dessa situationer. Han har en förmåga att aldrig ge sig och till slut viker Lilla O undan.

Denna gång har hon dock bestämt sig för att visa var skåpet ska stå. Hon blir argare och argare på Bus. Försöker få honom att lyssna på vad hon anser om saken de tjafsar om. Bus försöker ta till det tunga artilleriet, bli lite hotfull mot henne. Det brukar göra susen.

Lilla O vill inte vara den snälla lillasyrran som alltid ger med sig så hon blåser upp sin lilla kropp och kolsvart i blicken vrålar hon åt Bus:"Du ska inte tro att du kan skrämma mig och göra som du vill med mig!! Tro inte det!! Jag är inte rädd för dig!!". Hon är mörkröd i ansiktet av ilska och Bus gör ett halvhjärtat försök att käfta tillbaka. Hon avbryter honom och upprepar vrålandes att han inte kan skrämma henne.

Bus kommer av sig och blir tyst, mycket förvånad över Lilla O´s plötsliga styrka. Tydligen blir hon mycket nöjd över hans reaktion för i nästa sekund säger hon med sin vänligaste röst: "Bus, vill du ha en halstablett av mig?". Bus och jag börjar gapskratta. Vilken lillasyrra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va härlig hon är.
Det kommer bli en brud som ingen sätter sig på!!
Garanterat.

Anonym sa...

huvaligen...fick hjärtat i halsgropen i förra inlägget, skulle ha blivit galen om det varit jag *suck*

Sen blev det skratt i detta inlägg =) *hehe* sicken lillasyster...och så härligt ni har det!

kram