onsdag, maj 20, 2009

Karma

För någon vecka sedan hade Granngården "Djurens dag". Där visades får med ulliga lammungar, kaniner av alla sorter, höns, kossa och hästar.

Det erbjöds ponnyridning och hästskjuts med kraftfulla Ardennerhästar. Lilla O och kompisen W sprang glatt från djur till djur, klappade och kastade längtansfulla blickar. Det är ju Lilla O´s högsta önskan att vi en dag ska flytta till en gård på landet och skaffa en fårskock, några getter och allra helst en häst.

Flickorna red på ponnys och sedan var det dags att ta plats i hästskjutsen för att få oss en åktur. Bonden som höll i tömmarna berättade om hästen som visade sig vara en stadig dam som t o m var mormor.

Lilla O strålade ikapp med solen och sa: " Jag hoppas att jag blir en häst i mitt nästa liv!"

Jag, bonden och några av våra medpassagerare skrattade och bonden sa: "Jaså, du vill bli en häst du?"

Lilla O: "Ja, inte vill jag då bli en pissmyra i alla fall!"

Nä, där kan man snacka om dålig karma, att återfödas som en pissmyra. :-)

5 kommentarer:

Cina sa...

Lilla O vet då vad hon vill! Underbar kommentar!

Tack för kommentaren på min blogg! Visst är det väl så att man har nog med själva livet utan att behöva slåss och fightas för allt HELA tiden?

Mi@ sa...

*haha* vars får barnen allt i från!

Hoppas ni får en trevlig helg och jag sitter här och längtar efter hundvalp och moped :-)

Pilla sa...

Hehe, Undrar vart hon fick pissmyra i från.

Härligt att ni hade en underbar dag på landet med alla djur!

Kramar

Lilja sa...

Jag skulle gladligen bli en pissmyra, tänk att få pissa kli piss på alla demoner som man mött under detta livet. *skrattar...*

Kul att vara här och läsa hos dig igen, tack för ditt svar. Kom av mig, jag har egen erfarenhet av det du skrev och jag kan inte annat än skriva att jag finns här för dig, när du en behöver lätta på trycket.

KRAMAR från Lilja.

Sandra sa...

Åhhh, gulligt...
Min dotter pratar också om hästar hela tiden och nu tror hon att hon har en egen... Klurigt! Kram