måndag, september 21, 2009

Ok, jag ska skärpa mig!

Fick en liten hint om att det var dags att skriva ett nytt inlägg (tack Mia ;)) så det är väl bäst att göra det då. :-)

Här har varit en rätt intensiv vecka med mycket som skulle hinnas med på alldeles för få dagar. Blir så ibland. Dessutom har kroppen gått i strejk, iaf delar av den. Höger axel, armbåge, handled är alldeles extra ur funktion och resten av kroppen håller sakta men säkert att gå samma öde tillmötes.

Att då se livet från den ljusa sidan är inte lätt men jag tycker jag fixar det rätt så bra ändå. :-)

Jag har lusläst mängder med inredningstidningar de senaste veckorna i jakt på inspiration till vårt planerade projekt här hemma. Badrummet ska renoveras!!! Det som nu består av en fruktansvärt 80-tals våtrumstapet kommer under hösten att byta skepnad till snyggt vitt kakel och mörkgrått klinkers. Det gamla standardbadkaret ska bytas ut mot ett bubbelbadkar och det kommer mina ömma leder att må superbra av!

Lilla O delar mitt intresse för inredning men vi har rätt olika smak och det är inte alltid lätt att komma överens. Nu har vi äntligen lyckats enas om hur hennes rum ska se ut (även om vissa detaljer fortfarande behöver lösas genom kompromisser från både henne och mig). Hon älskar ju färg, min Lilla O och eftersom jag alltid har varit svag för den indiska/orientaliska stilen men inte tyckt att det passar i våra övriga rum så gav jag på förslag att hon kanske skulle göra en makeover i sitt rum. Allt för att min inredningslusta ska få sitt behov mättat. ;-)

Lilla O nappade genast på mitt förslag om fina indiska kuddar och vackra gardiner klickades hem från nätet. Diverse buddha-figurer köptes och det börjar allt mer likna det vi planerat. Nu återstår att välja tapeter. Det är där vi är totalt oense. Medans Bus och pappa L är rätt lätta att styra när det gäller inredning så är Lilla O den totala motsatsen. Hon vet precis vad hon vill ha och tänker inte ge vika. Det har hon gjort klart för mig. Hon vill ha svarta väggar, gärna med något guldmönster. Har en känsla av att hennes rum kommer att bli rätt olikt de andra 6-åriga tjejkompisarnas. De som har ljusrosa rum med prinsesstema. Men Lilla O tröttnade på prinsesslekar redan som 3-åring så nu blir nog Indien alldeles perfekt!

Kram till er!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaaaaa....låter jättemysigt med inredning och uppdaterat =)

Känner med dig och kroppsvärken...*huvaligen*
Har du provat bada bastu?

Kram Mia

Anonym sa...

Hello girl!

Det är lite visset här ännu, men vi jobbar vidare. Tack för email, ska skynda att svara. Dagarna rusar. Söker nytt forum. Men vi lever iaf. Hälsa de dina. Kram!

// Har ännu inte fångat Peter Pan

Cina sa...

När kroppen strejkar är det sannerligen inte kul alls! Hoppas att du får rätsida på det!! Var rädd om dig!
Inredning är verkligen kul! Låter som Lilla O vet vad hon vill. Härligt! I alla fall på avstånd! ;)
Vi gjorde ju om vårt badrum i januari/februari. Det blev så fint! Om du vill se, finns det bilder på min blogg!
Indien låter som ett alldeles utmärkt tema för ett rum!
Lycka till! Men du! Glöm inte att ta hand om DIG också!
Varm kram!

www.nestorforlag.se sa...

Hej, halakde in på din blogg när jag sökte efter adhd.
Ville bara tipsa om en hemsida jag startat med tillhörande forum där du gärna får kika in och dela med dig av dina erfarnheter ang dina barn. Där finns fler föräldrar till barn med adhd/add och trotsyndrom. Sidan heter vildaungar.se ha en fortsatt bra dag, mvh jessica

Åsa sa...

Jag läser med glädje att O har en egen vilja när det gäller det där med rosa prinsessgrejor! :-) Jag hejar på hennes svarta tapeter!