torsdag, januari 15, 2009

Sur gubbe!

Det blev en tur till badhuset igår. De senaste gångerna vi varit där har vi nästan varit ensamma i bassängen och det har varit toppen. Igår var det betydligt fler människor där, både unga och gamla. När det blir trångt och höga ljudnivåer blir Prins Bus stökig. Han gör "bomben" mitt bland alla människor i bassängen och plaskar och tar stor plats. Det är inte så lyckat i en liten bassäng.

Efter en stund ville barnen åka vattenruschbana och den finns i en annan del av badhallen så vi gick dit. Det är en ganska lång vattenruschbana och för att komma till starten måste man klättra ganska högt upp i en trappa. När man har åkt klart skall man genast kliva ur vattenruschbanan eftersom man annars kan bli på-åkt av den som kommer efter. Prins Bus har fått tydliga order om att han måste vänta tills personen före honom åkte färdigt innan han själv får börja åka.

Det var 3 yngre killar som stod före honom i kön. När de åkt och kommit ner hoppade Prins Bus i vattenruschen och for iväg med en väldig fart. Problemet var att småkillarna inte alls klivit ur banan. De satt kvar och pladdrade om något annat. När Prins Bus kom farandes ner körde han på dem och det blev en seriekrock.

Småkillarna grinade och gick till sin pappa. Prins Bus berättade för mig att han sett hur killarna kommit till slutet och trodde såklart att de skulle kliva ur. Han var helt förtvivlad. Jag gick fram till småkillarna och deras pappa, frågade hur det gått och förklarade att det var en olyckshändelse och att Prins Bus verkligen inte hade menat att skada dem.

Pappan bara stirrade på mig och svarade inte ens. Nu var det ingen större skada skedd, småkillarna hade nog mest blivit rädda. Trots det fortsatte jag med att ursäkta min son men fick ingen som helst respons. Deras pappa vägrade prata med mig.
Istället tog han med sig sina barn och gick därifrån.

Hans konstiga reaktion fick Prins Bus att må ännu sämre. Glädjen över att bada försvann och det tog ganska lång stund innan han slappnade av igen. Sura gubbar som inte ens kan ta emot en ursäkt är inte värda mycket i mina ögon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trist reaktion av pappan. Mycket underlig. Dessutom borde man ju förstå att sådant kan hända./Matilda

Anonym sa...

Nämen usch. Han kunde väl inte rå för att dom inte gick upp!!

Och människor som bara anser att deras barn aldrig gör något fel, ger jag inte mycket för.

Hoppas att "Bus" inte tappar modet, och lusten att gå till badhuset igen!

Men den där gubben förstörde ju resten av hans dag i badet. Fyyy:-(

My Lovely Things sa...

Hej!!
jaa..det finns trista människor..De borde veta hut!! I bland känner man verkligne att en del tror att de är förmer en alla andra..

Tack för din kommentar hos mig!!
Satt här och skrattade för mig själv..
Kanonkulan..mitt bland all amänniskor..

ja det är verkligen nått som föenar adhd killar tror jag..de gör gärna så slänger sig mitt blans alla..
vi åker oxå till badhuset emellanåt..eller rättar sagt sällan..vill gärna vara där när det är lite folk..för andra roliga/stökig aleker ser väldigt inbjudande ut ur sonens ögon..tar gärna kontakt..så när vi är i badhuset så är det stränga restruktioner..lätt när det är lite folk..annars så får manjobba mer på det..har vart med hans klass i simhallen..då räcker det med ögonkontakt om han faxar ut lite..då skärpar han sig..ja, ja..det är inte lätt att kunna behålla koncentrationen..
ha det så bra..

kram anna