måndag, april 06, 2009

Cyklar

Nu är det ny vecka och denna innebär bara fyra skoldagar innan det är dags för ett efterlängtat påsklov.

Bus och Lilla O fick nya cyklar i helgen. Lilla O´s cykel var i och för sig begagnad med i mycket fint skick. Bus köpte en sprillans ny cykel för egna pengar. Lilla O var rätt så avundsjuk när hon "bara" skulle få en begagnad och ställde därför till med stor drama inne på affären. Hon var riktigt "obevänlig" (hennes egna påhittade ord som betyder otrevlig).

Hon vandrade iväg i affären och hade en bit längre bort upptäckt cyklar i hennes storlek. Fina rosa med silvriga blommor på. När det gick upp för henne att vi inte gick att övertala frågade hon lite försynt om hon kanske kunde få en ny sparkcykel. Det kunde jag tänka mig att gå med på eftersom Bus förra året lånade ut Lilla O´s sparkcykel till en kompis som körde sönder den. Lilla O gick för att visa mig sparkcykeln och där stod den, alldeles bedårande rosa och söt (om en sparkcykel nu kan vara söt...) och den kostade bara 199:-. En sådan fick det bli och dessutom en cykelkorg som skulle passa hennes "nya" begagnade cykel som vi skulle hämta hos våra kompisar.

Bus valde en vit cool cykel och en tuff hjälm som passade bra till. Nu är det meningen att barnen ska cykla till och från skolan istället för att åka bil dit och promenera hem. Pappa L följer med dit och jag hämtar på eftermiddagen. Ska bli skönt att slippa gå den långa vägen hem varje dag.

2 kommentarer:

Cina sa...

Det är klart en cykel kan vara söt! Förstår precis! Vi är på cykeljakt åt Store Bror, det är inte helt enkelt. Han har "metallfobi" så allt måste kännas perfekt........ Vi är rätt bra på att prova cyklar i alla fall!

RANA sa...

Skönt!

"Men! Fan vad du har plockat i mycket då!" sa jag surt. "Ja, det kanske blev lite mycket" hörde jag en röst som svarade och det var definitivt INTE min mans röst.

Det var flera dar sen du skrev det. Jag garvar än.

:-D

/Rana