onsdag, november 11, 2009

Fullspikad vecka

Oj, vilken stressig vecka detta är. Otroligt mycket inplanerat och jag trött av att bara titta i almenackan och läsa allt som står inskrivet. Nu har vi snart avverkat tre dagar och jag försöker hämta kraft inför återstående dagar.

Detta har vi i allafall hunnit med:

Måndag: Bus hade tid hos tandläkaren för att laga hål. Han gruvade sig något så enormt, hade svårt att somna kvällen innan. På morgonen ringde folktandvården och ställde in tiden eftersom tandläkaren blivit sjuk. Bus jublade!

Jag hade tid inbokad hos en av psykologerna på stället där jag gått på stresshanteringskurs. Kursen är ju slut och nu skulle individuell uppföljning göras. Ny psykolog som såg ut att inte vara en dag över 16 år och vars i princip enda kommentar efter allt jag sa var: "Gott". Jag kände mig som ett fån och började fundera på om det var dolda kameran.

När jag kom hem städade jag som en galning och exakt när jag var färdig och torkade av spishällen ringde det på dörren och arb.terapeuten från Hab kom på hembesök. Har ju vetat om detta hembesök i flera veckor men lik förbannat ska jag stå i sista minuten och städa hysteriskt. Måste ju finnas någon diagnos som passar in på det? Ska komma ihåg att fråga landets yngste psykolog nästa gång jag träffar honom. Fast han svarar väl bara "Gott" då också.

Hembesöket gick bra och nu är det städat och fint några dagar till förhoppningsvis. Arb.terapeuten frågade Bus om lite allt möjligt och hon undrade bl a om han sportar något. Bus funderade länge och väl och efter ett tag kom han på att han ju faktiskt stretchar fingrarna ibland när han sitter vid datorn. ;-)

Tisdag: Vi åkte till Hab i Bollnäs för att Bus hade tid för lite tester hos psykologen. Han fick lägga pussel, hitta på berättelser och prata om känslor. Psykologen undrade hur det känns i kroppen på Bus när han är ledsen, arg, glad, lycklig. Han kunde inte alls förklara hur de tillstånden känns i hans kropp. Då undrade psykologen hur Bus tror att jag ser att han är t ex glad. Bus svarade då att jag märker det när han springer omkring mycket. Han hade inte en tanke på att man t ex kan se det i en människas ansiktsuttryck, eller höra det på rösten. Jag menar, Bus springer omkring när han är arg och ledsen också.

Onsdag: Idag åkte vi till Hudiksvall eftersom Lilla O hade tid hos ögonläkaren. Hon ser ju dåligt, den lilla skruttungen. Nu blir det glasögon och när vi kom hem till vår stad igen passade vi på att välja ut glasögonbågar. Det blev ett par tuffa Björn Borg bågar och Lilla O är nöjd nu när hon inte behöver se suddigt längre. Om en vecka får vi hämta ut glasögonen.
Som grädde på moset passar jag på att fylla år idag. 39 år har jag blivit och i morse fick jag ett tortyrredskap som belöning. En spikmatta ska nu bli min förhoppningsvis käraste ägodel och bjuda på smärtlindring. Tänk, först spikmatta och snart massagebadkar, jag kommer ju att bli som en ny människa! ;-)

Resten av veckan ser ut så här enligt almenackan:

Torsdag: Till Bup med Bus på morgonen, till Hab med Bus på eftermiddagen, till kusinen på kalas på kvällen.

Fredag: Skolan vill att jag närvarar vid Lilla O´s vaccination, åka och handla på kvällen inför helgens kalas.

Lördag: Pappa L åker till Bollnäs på friidrottstävling, jag städar i sista minuten innan släkten kommer hit på kalas för att fira mig och L som fyller år nästa vecka. Kalas större delen av kvällen.

Söndag: Ingenting. Hur ska jag få den dagen att gå? ;-)

Kram till er alla!

4 kommentarer:

mamma zoffe sa...

Så skönt att få ha gott en stresshanteringskurs..skulle verkligen en annan åxå behöva..eller säg den förälder till diagnosbarn som inte får stresssymptom..

Det där med städning sade en vän till mig att man gör mera ihärdigt strax före mens och faktum är att i mitt fall prickade hon helt rätt ha ha..Men en annan klok kvinna som lever som du och jag sade att man vill ha kontroll på någonting i ens liv som GÅR att på verka då man ständigt lever i ett kaos..och det kan då bli just städning..

Trevlig att inse att vi båda heter lika, båda är födda 1970 och har liknande livssituation :-) Lite läckert eller hur??
STORT GRATTIS och önskar dig allt gott i livet!!.. Nu är det bara att börja bearbeta 40 årskrisen ha ha..

KRAMISAR

Cina sa...

"Ja må du leva! Ja må du leva! Ja må du leva uti hundrade år! Ja visst ska du leva, ja visst ska du leva, ja visst ska du leva uti hundrade år!"
Hurra, hurra för dig i efterskott!
Hoppas din dag blev bra!

Den där psykologen verkar ju inte var så där våldsamt förtroendeingivande! Hoppas det rättar till sig!
Jag ler när jag läser om Bus sportintresse.... uppfinningsrik!

Glöm inte bort att andas mitt i denna vecka!

Varm kram!

Anonym sa...

Ja må hon leva i efterskott!

Men vilken torsdag ni fick, förstår helt och fullt...hade haft det ungefär likadant här i samma situation!

Ja, du idag blir han av med kulorna *hihi* ska bli så skönt för han har börjat märka revir ute och nosar på precis allt =)

Hoppas ni får en lugn och skön fredag och lycka till med kalas och allt, du får säkert en massa bra och nyttiga presenter!

Kram

Anonym sa...

lite irriterad just nu...*suck* han bara piper och far omkring och försöker komma åt stygnen *blä*

det kostade: 3500 kronor att ta bort hela pungen, vilket dom gör numera, trodde man tog kulorna men hem kom en punglös hund, kolla fotoalbumet.

Han är just nu omöjlig och jobbig, fast det är så synd om honom stackaren, han är irriterad på stygnen, piper för vi har fått sätta han i inhängnaden, då dottern fick främmande, för han hoppar på dom och är ju överglad, och vi vill inte att han spräcker upp stygnen...stackars liten men guuu så jobbigt att lyssna på hans pipande...//Kram