tisdag, april 13, 2010

Back to school

Bus kom iväg till skolan idag. Han behövde den där extra dagen för att vänja sig vid tanken på att lovet var slut. I morse bråkade han inte men han var speedad så det blev lite trixande innan han kom iväg.

Vi har bestämt oss för att cykla till och från skolan nu när vägarna blivit snöfria. Dels spar vi lite pengar och det blir betydligt mindre tjafs på väg hem från skolan om Bus cyklar istället för att gå. Då har han ingen möjlighet att knuffa på Lilla O.

Nackdelen med att cykla är att Bus tycker det är jobbigt med cykelhjälmen. Han tycker den kliar och skaver trots att den nog egentligen inte gör det. Men han upplever det så och då blir det besvärligt. Nu har han fått för sig att hans hår fastnar i hjälmen om han inte har mössa på sig. Jag gav förslag på keps men det gick inte. Jag frågade då lite försynt om han hade tänkt använda mössa under hjälmen mitt i sommaren också och då fick jag en blick som idiotförklarade mig samtidigt som han sa att det var väl självklart. Ok.....

Idag fortsätter jag röjningen här hemma. Flera annonser är bokade eftersom vi har en hel del prylar att sälja. Ska bli så skönt att bli av med allt som tar upp plats i onödan och att de dessutom ger ett litet extra tillskott till resan gör ju inte saken sämre.

Kram!

3 kommentarer:

Mia sa...

Ha ha. det där med mössa...förr var det töntigt och nu vägrar de ta av dem? Vad använder Bus för medicin nu? Kram

Anonym sa...

Vad härligt att rensa och sälja bort saker som bara "står"

Hoppas det går bra med cykling och hjälm, funderade lite på om det inte finns hjälmar som är bekvämare? *hm* kanske du kunde kolla sånt med HAB?

Dottern har också haft stora besvär med just cykel hjälmen men nu cyklar hon inte utan vi åker ju moppe och den hjälmen är det inga problem med, den är ju bekväm och sitter bra.

Idag har jag mejlat massa riksdagsledarmoter mfl. =) kom till unika föräldrar på facebook och läs! Stor kram...

Cina sa...

Hej där!
Vad skönt att du fick besked om din provtagning! Förstår att du blev lättad!
Att rensa, slänga, sälja och bli av med är himla skönt. Efteråt! Borde verkligen ta ett tag här hemma också. Får för mig att det t o m är lättare att andas efteråt!
Och som du skriver, kan det dessutom bli ett tillskott i reskassa är det ju bara på plus!
Hoppas du kan få massage ändå! Finns det ingen skola i närheten som utbildar massörer/hälsolinje/sjukgymnaster??? De brukar bli glada över träningsobjekt och tar inte så fasligt mycket betalt! Det är väl värt att prova!
Ha det gott tills vi hörs igen!
Varm kram!