måndag, april 26, 2010

Lilla O´s hälsningsfras

Lilla O satt och pysslade häromdagen. Hon tycker om att skriva och rita och ofta blir det små skyltar som hon sätter upp lite överallt här i huset. Efter en stund kom hon ut till mig i köket och satte upp sin lilla skylt på köksskåpet.

"Jäkligt Välkommen!" stod det skrivet med spretiga bokstäver. Jag började fnissa och då undrade hon lite ilsket vad det var som var så roligt. "Säger man inte så då?" undrade hon på fullaste allvar. Det visade sig att hon missuppfattat hälsningsfrasen "Hjärtligt Välkommen!" och trodde att det var "Jäkligt" man sa. :-)

Lilla O är en rolig liten tjej. Hon suger i sig som en svamp av allt som sägs och händer omkring henne men ibland så uppfattar hon vissa ord helt fel.

Idag ska vi till Habiliteringen med Bus och det är han inte så glad åt. Det blev lite surt på morgonen och när han är ilsken är det som vanligt Lilla O som får känna på det. I morse tjatade han om att han var så jäkla trött på sin adhd och han började skrika att Lilla O minsann hade adhd hon också. Hon tittade förvånat på mig och sa "Har jag???" men mycket mer än så reagerade hon inte. Jag sa till Bus att hela familjen antagligen har en släng av adhd och då såg han ganska nöjd ut.

Bus har aldrig klagat på att han har en Asperger och en Tourettes diagnos också, när han är sur är det alltid enbart Ahdh:n som han muttrar om. Vet inte varför.

Vi har fortfarande inte åkt till Arlanda för att visa barnen hur det ser ut där men förhoppningsvis kanske det kan bli av till helgen. Bus vill inte åka dit eftersom "det är så jobbigt med bilresan" men vi ska försöka övertala honom.

4 kommentarer:

Mia sa...

Jag tycker Jäkligt välkommen var en bra fras. Gillar den, tycker ni ska börja använda den:-))

Nina sa...

Håller med Mia "Jäkligt välkommen" var bra! :)

Kanske är det så att adhd är det han lider av, det som är jobbigast?.. Det måste vara fruktansvärt tröttande när allt snurrar på i expressfart hela tiden..

Önskar er en "jäkligt" fin dag ;)
Kram Nina!

Bellan sa...

Hej!
Hoppas att besöket på habiliteringen gått bra. Det är ju aldrig roligt med de där besöken, men ändå nödvändiga och förhoppningsvis har man nytta av dem.

Vilka goa skratt man får av barnen ibland, tänker på Lilla O!

Ha en bra dag! KRAMIS!

Cina sa...

Hej! Nu är jag här igen. Det har varit lite körigt ett tag....
Jag log för mig själv när jag läste Lilla O.s välkomstskylt! Så himla härligt! Jäkligt välkommen låter ju faktiskt välkomnande!
Hoppas Hab-besöket blev bra ändå!
Varma kramar!