måndag, april 12, 2010

Måndag

Jaha, så var det dags för skola igen då, efter ett härligt påsklov. Precis som jag trodde skulle det bli svårt att få iväg Bus till skolan idag. Han tvärvägrade helt enkelt. Han har sovit dåligt i natt, antagligen legat vaken och gruvat sig för skolan. Jag ringde till läraren och sa precis som det var.

Idag ska jag försöka få med honom ut och cykla och hoppas att allt känns lite lättare för honom i morgon.

Påsklovet har varit perfekt för Bus. Han har träffat bästa kompisen varje dag och i princip har konflikterna varit som bortblåsta.

Idag ringde jag till kirugmottagningen och efterlyste ultraljudsvaret. Det har ju gått rätt så lång tid nu. Sköterskan sa först att hon inte fick lämna ut något svar över telefon men då jag berättat för henne att jag lider av panikångestsyndrom och att de senaste veckorna varit ett helvete för mig ändrade hon sig och sa att enl svaret finns inte något anmärkningsvärt i min lever. För första gången på flera veckor kände jag att axlarna åkte ner på rätt nivå igen.

När jag äntligen hade en vettig människa på tråden passade jag på att fråga vilken plats jag står i operationskön. Jag ska ju operera bort gallblåsan. Tur jag frågade för det hade läkaren missat. Jag var inte uppsatt i någon kö. Väntetiden är dessutom minst 3 månader så nu vet jag ju bestämt att det inte blir någon operation innan resan till Turkiet.

Efter senaste veckornas stress har min kropp börjat protestera högljutt. Är i stort behov av massage just nu. Trist att inte plånboken kan ställa upp på det. Tycker faktiskt att det är förjäkligt att man inte kan få massage på remiss. Det är ju den enda behandlingen som hjälper mot min fibrosmärta.

Nu ska jag försöka övetala Bus att vi ska baka lite muffins!

Kram!

3 kommentarer:

Mia sa...

Tycker det är så sorgligt att man ska behöva må så dåligt i skolan! Det är ju så stor del av livet. Om man mådde så dåligt på jobbet skulle man ju sjukskriva sig eller skaffa nytt jobb, eller hur! Orättvist för barn. Ska ni till Turkiet? mysigt.

n i e n n a sa...

Här har det också varit en bra påsk och första dagen i skolan blev skit - läraren hade inte gett fullständig info så allt blev "pannkaka" :(

Vad otroligt skönt att få läsa att det var OK!!!

Skicka maken på en massagekurs kanske? Jag kan bifoga min i sånt fall, så kan dom vara två ;)
/Kram

Ps. tack för din kommentar!!

Anonym sa...

Hej vännen! Stora pepningskramar till dig. Har du provat TNS (tens)? Det brukar kunna ge lite knådarkänsla. Sen har jag köpt mig en sån där massageplatta man sätter i en fåtölj eller på en stol, med knådande Shiatsu. Det hjälper också i den akuta stunden. Jag upplever att minsta beröring ibland kan göra ont vid fibromyalgi, är det så för dig med?

Kram från Alicia