onsdag, december 03, 2008

Meddelande till Lilja!

Tack för dina fina kommentarer! Gick in på din blogg och försökte skriva en kommentar där men jag hittar inte något sådant ställe. Finns inte den möjligheten?

Har hört talas om Mellanvården i våra grannkommuner men här tror jag alla hör till Bup. De som kommer hem till oss har iaf aldrig sagt något annat än Bup och ibland träffar vi ju dem även på mottagningen.

De är ett bra stöd för oss även om de inte har svar på alla våra frågor och funderingar. Just detta med Prins Bus aggressiva utbrott har vi inte fått så mycket hjälp med. De har insett att vi inte kan hålla fast honom, då blir det bara värre. Det bästa är om jag (det funkar inte med pappa) stänger in mig med honom på hans rum och försöker tala lugnt med honom. Ibland kan det ta evigheter innan han lugnat sig och många gånger har han slagit mig både gul och blå. Utbrotten är det värsta med hela hans funktionshinder, de är grymt jobbiga för både honom och oss.

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, usch. Jag sitter här och ryser och tårarna trillar ned för mina kinder. För jag känner så väl igen mig, i oss, hur vi har det här i vår lilla familj.

Jag har nog inte velat förstå tidigare eller så har jag varit i chock, men sakta sakta inser jag att det är såhär Loppan och hans funktionshinder ser ut.

Sorg, det är en sorg att upptäcka denna nakna sanning. Tack för att du finns, vännen! Du ger mig ledljus på min annars väg.

Ska ta och kolla detta med kommentarer, klart att man ska kunna kommentera. Nog bara jag som inte fattat hur man lägger till den funktionen.

KRAM!