måndag, december 01, 2008


Följande utspelar sig i bilen.


Lilla O beklagar sig över att hon är törstig och jag börjar förbereda mig för gnäll som snart skall övergå till gråt eftersom tålamod inte är Lilla O´s starka sida. Kommer på att jag har en flaska vatten i väskan. Lyckan är total!


Lilla O tar några klunkar ur flaskan och Prins Bus säger att han också är törstig.


Jag: "Då måste du dricka ur samma flaska eftersom det är den enda jag har".


Prins Bus ser äcklad ut men inser att om han skall ha vatten så finns det inget annat att välja på.

När han får flaskan tar han Lilla O´s mössa som ligger på sätet i bilen och torkar av flasköppningen med den.


En förbannad Lilla O: "Men vad gör du!!! Mamma! Han tog min mössa och torkade av flaskan med den!


Prins Bus: "Jamen, jag vill inte ha ditt äckliga spott på flaskan när jag skall dricka!"


En ännu argare Lilla O: "Äh, vad spelar det för roll!! Vi har ju ändå samma dialekt!"


Jag och barnens pappa brukar skoja om att det gör ju inget om vi dricker ur samma glas eftersom vi ändå har samma sjukdomar. Lilla O visste ju så väl att det var något vi brukade säga när man delar en flaska eller ett glas men det blev ju liiiite fel i slutändan. :-)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh va fina dom är. Riktiga sötisar!!

Har han oxå bacillskräck?? Va komiskt.
Rasmus kan inte heller dricka ur samma glas som någon i familjen, för det är nåns spott på det.

Haha. Ungar!

Kramar i massor

RANA sa...

Hahaha! Ungar! :-D

TACK söta du för fin kommentar hos mig. Rart och generöst av dig!

Kram, Rana

Anonym sa...

Heej!

Vilken härlig klämcheck kommentar från Lilla O. Hon liknar mycket min lilla Lunga, men han har ett tålamod utan dess like -så att vi i bland undrar hur det går ihop sig. Han måste ju också få bli arg och ledsen emellanåt.

Som du säkert förstår är det Loppan som syns och hörs mest -alltid, han tar STOR plats.

Å beträffande flaskincidenten så är den så skrattretande lika för oss, om Loppan alls skulle dricka.

Han skulle nog skrika sig hes till vi kom hem och han kunde ta ett eget glas eller vi skulle stanna och köpa honom en egen flaska.

Men vi har också problemet med honom att han totalvägrar vatten, det ska vara läsk, saft eller liknande.

Jag blir glad över att läsa din blogg, se att vi inte är ensamma.

Samtidigt blir jag ledsen över att det finns fler som lider samma pin som oss. Julekramar från 08...