fredag, mars 07, 2008

Syskonkärlek


Prins Bus och Lilla O älskar varandra men väljer att inte visa det allt för ofta. Det är konflikter flera gånger om dagen och det slutar nästan alltid med slagsmål mellan storebror och lillasyster.

Prins Bus är ju betydligt större och starkare och dessutom saknar han impulskontroll så därför gäller det att hela tiden vara på sin vakt och jag lämnar ogärna barnen ensamma i samma rum.

Lilla O är en tuff lite dam som inte viker undan i första taget. Barnen nyper, knuffar, biter och sparkar varandra och jag bara väntar på att den STORA olyckan skall ske. Sedan har de sina stunder då de lägger allt tjafs åt sidan och visar att de verkligen gillar varandra. Det är inte ofta det händer men när det väl inträffar så blir jag alldeles varm inombords och känner mig så otroligt glad.

Lilla O är en sådan flicka som kan väldigt mycket trots sin ringa ålder. Detta tycker Prins Bus är jobbigt. Speciellt när Lilla O kan sånt som han inte klarar av. T ex att vissla. Under en biltur för ett par år sedan då Lilla O ännu inte hade lärt sig vissla var hon sur på sin storebror. Allt han sa var fel. Till slut hörde vi Lilla O´s bestämda röst: "Sluta viffla (vissla)!!". Prins Bus svarade argt tillbaka: "Vaddå?? Jag kan ju inte ens vissla!". Lilla O, fortfarande arg: "Vad är det du gör då??". Prins Bus: "Knäpper med fingrarna ser du väl dumskalle!". Lilla O: "Jaha... SLUTA MED DET DÅ!".

Inga kommentarer: