onsdag, mars 05, 2008

Tråååååkigt!


Om det är något som Lilla O har svårt för så är det att ha tråkigt. Hon har ingen lust alls att roa sig själv. Nu är jag inte en sådan där lekmamma som i timmar kan ägna mig åt fantasilekar som affär, doktor, mammapappabarn osv. Tro mig, jag har försökt men det fungerar inte.
Jag pysslar däremot gärna. Tycker om att rita, göra halsband och annat kreativt. Pyssel är något som Lilla O också tycker om men ibland har jag inte tid och ork att göra sådant med henne och då har hon tråååååkigt. När hon har tråååååkigt kan vad som helst hända. Bilden här intill visar hur det blev när hon en dag hade extremt tråååååkigt.
Kan meddela så här efteråt att tuschen gick nästan att tvätta bort. Kvar blev en skiftning åt det lila hållet men även den försvann efter tillräckligt många dagar med intensivt tvättande. Andra exempel på vad Lilla O hittar på när hon har tråååååkigt är följande:
*Dricka parfym (vilket resulterade i ett panikslaget telefonsamtal till giftinformations-
centralen. Inga skador men ett mycket väldoftande barn).
* Äta Bratz-dockans hårfärgningsmedel (vilket resulterade i ännu ett panikslaget telefonsamtal
till giftinformationscentralen. Inga skador men en dotter med knallblå läppar och mun några dagar)
* Rita konstverk på väggen i trappan (vilket resulterade i ARG mamma)
* Klippa håret själv (vilket resulterade i konstig frisyr en längre tid)
Listan skulle kunna göras hur lång som helst. För att ha så tråååååkigt är hon ändå ganska påhittig eller vad tycker ni?

1 kommentar:

Pär sa...

Nästan så att Lilla O får byta namn till prinsessan Bus. :)

Som jag sagt tidigare så tycker jag att det är en jättebra blogg du har.